Lovelylauren22's Blog

un blog despre gandurile mele

Iubesc limba romana! mai 17, 2010

Filed under: Uncategorized — lovelylauren22 @ 7:14 pm

Am constatat in ultimul timp ca din ce in ce mai multa lume foloseste expresii din limba engleza in discutiile de zi cu zi. Nu poate sa treaca o zi fara sa aud pe cineva ca imi raspunde la o intrebare simpla ceva in limba engleza sau sa aiba la status pe mess tot ceva in engleza.

Am terminat facultatea in limba engleza unde am fost nevoita sa vorbesc in aceasta limba cu colegii straini pentru a socializa..ceea ce este un lucru normal. Poate ca dupa o zi intreaga de vorbit in limba engleza mi s-a mai intamplat sa zic ceva in engleza si cunoscutilor dar asta din obisnuinta.

Insa cand merg pe strada si aud cum toti idiotii se cred mari si tari si zic si ei ceva in engleza ( pe langa faptul ca zic gresit) inebunesc. Cred ca ar fi bine daca am sti toti sa vorbim corect romaneste si dupa am folosi limba engleza.. Chiar nu mai exista mandrie nationala? Am aflat de ce americanii nu se obosesc sa invete alte limbi straine.

Am fost in Italia si italienii habar nu aveau limba engleza si a trebuit sa vorbesc in italiana. De ce fac ei asta? Pentru ca isi permit, au orgoliu si tara lor e mai presus de orice.

Cred ca ma opresc aici pana nu ii supar pe unii.

Ps: iubesc limba engleza dar mai mult romana.

 

10 Responses to “Iubesc limba romana!”

  1. costi Says:

    si eu am aceeasi problema.folosesc limba engleza cand sunt la lucru si cu anumite persoane din afara.recunosc ca mi s-a mai intamplat sa folosesc anumite cuvinte sau expresii cand vorbesc cu amicii insa unii chiar exagereaza. imediat zic ceva engleza doar de dragul de a parea altfel.

  2. roxi Says:

    nu cred ca e vorba ca nu avem orgoliu national si de asta folosim limba engleza ci pur si simplu intalnim engleza peste tot si la randul ns o folosim in conversatiile cu amici.mie imi place sa folosesc anumite expresii, imi exprim gandurile mult mai usor.

  3. deea Says:

    nu sunt de acord cu ce ai zis :P. iubesc tara in care traiesc si folosesc limba engleza de fiecare data cand se poate. fac parte din categoria celor care o folosesc atat la lucru cat si cu prietenii.

  4. ionut Says:

    e clar ca multa lume o sa fie deranjata de acest topic. eu optez sa folosim limba romana tot timpul si engleza doar la job.

  5. crina Says:

    Fac parte din categoria celor care folosesc expresii si cu amicii pentru ca lucrez intr-un mediu in care sunt nevoita sa vorbesc in limba engleza zilnic si pana la urma a devenit un obicei. Am inteles ce ai vrut sa zici cu cei care folosesc limba engleza doar to show off.asta e mentalitatea unora. li se pare ca sunt „cool” :))

  6. eleonora Says:

    ei bine…ma alatur celor care folosesc limba engleza „mai mult decat trebuie”;). e de inteles atata timp cat am invatat in engleza atatia ani si jobul implica folosirea limbii 100% din timp. nu ai cum sa eviti folosirea limbii daca e prezenta in 75% din timpul tau.

  7. gabi Says:

    imi place sa folosesc limba engleza de fiecare data cand simt nevoia pt ca ma face sa ma simt altfel asa ca nu mi pasa ce cred altii despre chestia asta.

  8. monica Says:

    vorbesc atat de mult in limba engleza la munca incat cand sunt cu prietenii apreciez momentele in care nu folosim aceasta limba. imi place si am studiat cat am putut de moment dar cateva clipe de respiro sunt binevenite.

  9. luci Says:

    cred ca fiecare are dreptul sa faca ce vrea..daca eu vreau sa vorbesc in engleza asa o sa fac .

  10. miha Says:

    I dissaprove what you said and that is why I am answering you like this. I use the language whenever I want without having to give explanations to others.


Lasă un comentariu